Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

REHBERLİK ANLAYIŞIMIZ

  • Öğrencilerimizin; özgüven gelişimlerini, sosyal iletişim becerilerini, topluluk içinde kendilerini ifade edebilme yetilerini desteklemek.
  • Öğrencilerimizin; çözüm üretebilme, yeni bir ortama adapte olabilme, bulunduğu ortamın kurallarına uyum sağlayabilme becerilerini ilerletmek.
  •  Öğrencilerimizin; özgün fikirler üretebilme, sorumluluk alabilme, yardımlaşma ve paylaşma, grup içi işbirliğine katılma, zorlandığı zaman pes etmeme becerilerini desteklemek.
  • Öğrencilerimizin; gelişim düzeylerine paralel şekilde olumlu davranışlarını ve karakter gelişimlerini desteklemek.
  •  Öğrencilerimizi; duygusal, sözel, bilişsel gelişimleri açısından tanımak ve grup dinamiği içinde gözlemlemek.
  • Öğrencilerimizin gelişim gözlemlerini ve yapılan rehberlik çalışmalarını velilerle paylaşmak, okul- aile işbirliğine bağlı olarak öğrencinin kendini geliştirmesini sağlayacak bir köprü kurmak

ANAOKULUMUZDA YAPILAN REHBERLİK ÇALIŞMALARI NELERDİR ?

  1. Ankara Üniversitesi Gelişimsel Beceri Tarama Envanteri
  2. Görsel algılama çalışmaları dikkat gelişimini destekleme
  3. Olay kartlarını zaman sırasına dizme kartları ile neden- sonuç ilişkisi kurma çalışması
  4. Cümle ve hikaye tamamlama çalışmaları
  5. Duygularımızı tanımlama kartları çalışması
  6. Olumu ve olumsuz duygular ile ilgili resim çalışması
  7. Ailemizin resmini çizelim çalışması
  8. Duygusal zeka gelişimini destekleyen hikaye çalışmaları
  9. Dramatizasyon çalışmaları
  10. Davranış gözlemeleri çalışmaları

REHBERLİK BİRİMİ GERİBİLDİRİMİ NASIL YÜRÜTÜLÜR ?

Yıl içinde her öğrenci velisi ile öğrencinin genel durumunu değerlendirmek için okul rehberlik birimi ve sınıf öğretmeninin katıldığı birebir veli görüşmesi yapılır. Her sınıfın haftanın belli gün ve saatinde veli görüşme saati mevcuttur. Bu programa bağlı olarak veli randevu alabilir ve görüşmeye gelebilir. Veli talebinin haricinde rehber öğretmen ve sınıf öğretmeni de gereken durumlarda öğrenci velisini okul davet edip görüşme talep eder.

Öğrenciler ile yıl içinde yapılan birebir çalışmalar ve grup çalışmalarından elde edilen doneler ve öğrenci gözlemleri verileri baz alınarak her iki eğitim dönemi sonunda bir gelişim gözlem raporu hazırlanır. Hazırlanan rapor dönem sonlarında veliye ulaştırılır.