Öğrenci Kulüpleri


Was, Wie, Wo, Wer? (Ne? Nasıl?, Nerede?, Kim?)
Kulübümüzde öğrencilerimiz her hafta yeni bir yer, nesne veya kişi ile tanışırlar. Amaç bunları oyun, drama, masal, şarkı, el işi faaliyetleri ile sergilemelerini sağlamaktır. Bu kulüpte öğrencilerimizin hayal güçlerini kullanmaları, sosyalleşmeleri, Almanca konuşarak birlikte hareket etmeleri bir ürün sergileyebilmeleri hedeflenmektedir.

MİNİK RESSAMLAR KULÜBÜ (1-2.SINIFLAR)
İlkokul öğrencilerinin inanılmaz hayal dünyalarını daha da zenginleştirmeyi hedefleyen Minik Ressamlar Kulübü, temel sanat tekniklerini öğretirken öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini sağlar. Minik ressamlar kulübünde öğrenciler atölye kültürünü benimserler, eskiz defteri tutma alışkanlığını edinirler.


BALE VE DANS KULÜBÜ (1-2.SINIFLAR)
Dans, müziğin ve duyguların performansa dönüşmesidir. Denge, koordinasyon, ritim duygusu, yoğunlaşma, görsel – işitsel ve duyusal zekâyı geliştirir. İlkokul 1-2.sınıf öğrencilere temel bale ve dans teknikleri öğrenirken özgüvenlerini besleyen gösterilerde görev alırlar.


TİYATRO KULÜBÜ (1-2.SINIFLAR)
İlkokul Tiyatro Kulübü çocukların dilsel, sosyal ve akademik gelişimlerini destekler. Öğrencilerin sanat hakkında genel kültür bilgisine sahip olmalarına, özgüven kazanma, gözlem yapma ve rol yapma yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerini mimik, jest ve sesle ifade etmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.


MASAL KULÜBÜ (1-2.SINIFLAR)
Masallar sadece uykudan önce mi dinlenir? Fenerbahçe Koleji Masal kulübünde masallar hayallere açılan bir penceredir. Dinlemeyi bilen seven çocuklar kulübümüzde anlatmayı da öğrenirler. Kulübümüz masalların içinde  doğaçlamalar yapan, yaratıcı düşünen, Türk ve dünya masallarını inceleyen, dinleyen öğrenciler hedefler.

RESİM-TASARIM KULÜBÜ (3-4.SINIFLAR)
Sanata duyarlı ve etrafına eleştirel gözle bakabilen öğrenciler yetiştirmek amacında olan Resim tasarım kulübü çalışmalarını keyifle sürdürmektedir. Üreten çocuklar sanat ürünlerini hazırladıkları resim ve tasarım sergileriyle sanatseverlerle buluşturuyorlar. Resim tasarım kulübü çocukların özgüvenini ve yaratıcılığını besler ve merak duygusunu geliştirir.
ZUMBA KULÜBÜ (3-4.SINIFLAR)
İlkokul öğrencileri zumba kulübünde eğlenerek koreografi öğrenmenin güzelliğini yaşarlar. Ders içeriğinde sadece dans değil, çeşitli oyunlarda olduğu için, çocuklar daha iyi arkadaşlıklar edinirler. Enerjilerini hem eğlenip hem de öğrenerek doğru şekilde kullanmayı öğrenirler. Hayal gücü ve yetenekleri hızlı bir gelişim gösterir.

YOGA KULÜBÜ (3-4.SINIFLAR)
Yoga Kulübümüz öğrencilerin çeşitli yoga stillerini uygulama becerilerinin geliştirilmesini hedefler. Duruş ve meditasyon uygulamaları, öğrencilerin bilinç ve farkındalık yaratmalarına, daha fazla konsantrasyon sağlamalarına yardımcı olur.

TİYATRO KULÜBÜ (3-4.SINIFLAR)
İlkokul Tiyatro Kulübü çocukların dilsel, sosyal ve akademik gelişimlerini destekler. Öğrencilerin sanat hakkında genel kültür bilgisine sahip olmalarına, özgüven kazanma, gözlem yapma ve rol yapma yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerini mimik, jest ve sesle ifade etmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.

KEMAN KULÜBÜ
Yaylı çalıgılar ailesnin en önemlirinden biri olan keman için küçük yaşlarda başlayan eğiitime çok önem veriyoruz. Keman kulübü derslerimizde birebir enstruman eğitimi alan öğrencileriiz teknik çalışmalarla başlayan,doğru tutuş ve yay tekniği öğrenmenin gerekliliklerini uygulayarak ilerleyen bir eğiitim alırlar. Yaş gruplarına uygun eserleri icra edebilmek ve yorumlayabilmekle devam eden bu eğitim anlayışı süreci boyunca tüm dünyada kullanılan Suzuki yöntemi ile ilerlenir. Öğrencilerimiz hem solo hemde duet çalışmalarla hem ders içerisinde hemde sahne performanslarında tüm yıl boyunca öğrendikleri eserleri sergilerler.

PİYANO KULÜBÜ
Piyano kulübümüzü seçen öğrencilerimiz doğru tutuş ve teknik çalışmalarla yaş gruplarına uygun egzersizlerle eğiitimlerine başlarlar. İlkokul seviyesine uygun önemli methodlarla ilerleyen bu eğiitim süresi boyunca hem sağ el hem sol el hemde iki el olmak üzere yapacakları etütler ile doğru ve sağlıklı ielrlemesini önemsediğimiz piyano eğitimmi sürecimizde Beethoven,Mozart ve Bach gibi önemli bestecilerimizin eserlerini çalma şansı elde ederler. Ayrıca güncel eserleride dahil ettiğimiz tüm bu reperturar sürecimize öğrencilerimiz her tarzda eserler çalışırlar ve yıl sonunda renkli bir repertuar oluşturmuş olurlar.

BASKETBOL
Öğrencilerimizin takım/grup hedefleri doğrultusunda arkadaşları ile işbirliği yapabilmesi, aldığı sorumlulukları yerine getirebilmesi, basketbol ile ilgili hareket becerilerini sergileyebilmesi (top tutma becerisi, pas verme, pas isteme vb.), basketbol ile ilgili temel stratejileri ve taktikleri açıklayabilmesi  (oyun kuralları, saha ölçüleri, maç süresi vb.) amacını taşır. Öğrenciler kazanma ve kaybetme duygusunu tadar, grup olarak yapılan bir sporla tanışır ve eğlenerek sportif etkinliklere katılır.

FUTBOL
Öğrencilerimiz futbolun temel teknik ve becerilerini öğrenmeye ve kavramaya çalışırlar. Pas çeşitleri, top sürme, şut vb. çalışmalar yapılır. Öğrencilerimize teknik çalışmaların yanında takım olma bilinci ve sorumluluk duygusu kazandırılır.

VOLEYBOL
Öğrencilerimiz voleybolun temel teknik ve becerilerini öğrenmeye ve kavramaya çalışırlar. Bunun için öğrencilere çeşitli top alıştırma uygulamaları ile parmak pas, kontrol pas ve manşet gibi temel teknik eğitimler verilir ve bu konularda kendine güven duyması sağlanır.

MASA TENİSİ
Öğrencilerimize branşa ait bilgi ve becerileri (kullanılan malzeme, oyun kurallarını, raket tutuş, vücut duruş pozisyonu, temel vuruşlar vb.)  kazandırmanın yanı sıra spor etiği, spor ahlakı ve spor sevgisi aşılanır.

CİMNASTİK
Temel amaç becerilerin öğrenilmesi, geliştirilmesi ve belirli bir verim düzeyine ulaşabilmesi, ilgili tekniğin ince ve kaba motor becerilerinin amaca uygun bir şekilde akılcı, güvenli, çabuk, hoşa gidecek ve eğlenceli tarzda yapılması olarak tanımlanabilir.
 6-10 yaş arası öğrencilerimizi kapsayan bu çalışmalar öğrencinin büyük ve küçük kas gruplarını çalıştırarak, koordinasyon özelliklerini geliştirerek, öğrencileri daha karmaşık hareket ve fiziksel çalışmalara hazırlamak amacıyla planlanmış etkinliklerden oluşmaktadır.

YÜZME
Amacımız, desteksiz yüzebilme temel becerilerini kazanmış öğrencilerimize serbest, sırtüstü, kurbağalama ve kelebek yüzme stillerini tekniğine uygun bir şekilde öğretmek; fiziksel ve zihinsel açıdan vücutlarını en iyi şekilde çalıştırmalarını sağlamaktır.

SATRANÇ  
Temel amacı zihinsel aktiviteler bütünü olması nedeniyle yaratıcılığı, dikkati, planlı hareket etmeyi, kendine güvenmeyi, mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmayı, kurallara uyup dostça oynayabilmeyi, kaybetmeyi kabullenme ve kazananı kutlamayı öğreterek başarılı ve sosyal bir vizyon kazandırmaktır.

FIRST LEGO LEAGUE JR. KULÜBÜ
Kulüp çalışmalarımızda genel amacımız 6-10 yaş arası çocukları araştırma ve tasarım yapmaya teşvik ederken, çocuklara takım çalışması ve iletişim becerileri kazandırmaktır.
Bu çerçevede öğrencilerimizin kendilerini topluma duyarlı bilim insanı ve mühendis olarak görmelerini sağlayan bir kulüp çalışması yürütülmektedir. Kulüp çalışmalarının ilk aşamasında öğrencilerimiz Lego parçalarını kullanarak robotlarını tasarlamakta ve bu robotları hareket ettirecek kodlama sistemini öğrenmektedirler. Bu temel edinimlerin ardından ikinci aşama ise FIRST LEGO League Junior (FLL Junior) isimli bilimsel içerikli uluslararası turnuvanın Türkiye ayağında çalışmaların sergilenmesidir. Bu aşamada, amaç öğrencilerimizin verilen temaya uygun -koçlarının ve danışmanlarının rehberliğinde- bir robot tasarlayarak bu robotu programlamasıdır ve projelerinin sunumlarını jüri önünde gerçekleştirmeleridir.
Tüm bu yolculuk sırasında takım çalışması, deneyim paylaşımı, arkadaşça rekabet kuralları, sürece odaklı olma ve duyarlı profesyonellik onlara rehberlik etmektedir. Turnuvalara katılan çocuklar; hem bilim, sanat, teknoloji konularında, hem de ifade, dinleme, sunum, paylaşım, takım çalışması konularında eğlenceli, süreç odaklı bir deneyim yaşamaktadır.